Det eksterne perspektiv

Der findes adskillige situationer, hvor økonomisk selvtillid er et must. Her er nogle eksempler:

Sælgerne skal altid føle sig sikre på at diskutere den økonomiske værdi af de løsninger eller produkter, de sælger. Når sælgere kan løfte diskussionen fra de enkelte produkter og i stedet fokusere på den værdi, de bibringer, øges interessen for produktet. At udvide dialogen til omfatte den økonomiske effekt er derfor en nøgle til hurtigere at lukke handlen.

Indkøbere skal sikre, at pris og forudsætninger passer overens med behovet. De skal også sikre sig, at leverandøren er i stand til at opfylde sine forpligtelser, da et brud i forsyningskæden kan skade produktionen i lang tid fremover. For at identificere risici og udfordringer er det nødvendigt at forstå leverandørens forretningsmæssige og økonomiske situation.

Økonomiske rådgivere Inden for bank og regnskabsvæsen er man konstant på udkig efter nye måder at komme tættere ens kunder. For en bankmand betyder det, at rådgiverrollen bliver central. Klart at  kunne vise og kommunikere en merværdi betyder, at man slipper for at diskutere priser og rabatter.

 

 

LÆS OM
Det interne perspektiv