Det interne perspektiv

”Engagement” og ”Økonomi” er to ord, man sjældent hører i samme sætning. Sandsynligvis har du selv på et tidspunkt deltaget i et møde om økonomi, der helt missed målet. Vores løfte til dig og din organisation er "Et nyt syn på økonomi". Men hvad betyder det egentlig?

Alle virksomheder består af mennesker, og det er medarbejdernes handlinger, der bestemmer, hvordan det går virksomheden. De rigtige mennesker, der gør de rigtige ting, leverer de rigtige tal. Men for at kunne gøre de rigtige ting skal de forstå, hvordan de kan påvirke virksomhedens resultater. Det er her ofte problemerne begynder.

De finansielle rapporter er ofte designet af og for økonomer. For ikke-økonomer (som ofte indbefatter en virksomheds operationelle ledere) er disse rapporter grænsende til uforståelige - og som følge heraf miser de målet. Problemer opstår, når rapporter ikke længere opleves som centrale hjælpeværktøjer, men som en administrativ byrde, der forstyrrer det daglige arbejde.

Jo bedre er det derfor, at dette er ret nemt at ændre på. The Visual Language of Finance™ udfordrer den traditionelle måde at kommunikere økonomi på. Det er en tilgang og en grafisk grænseflade, der gør det muligt for alle i en organisation at forstå, hvordan tingene hænger sammen. Ved at anvende denne metode frigives ressourcer og kapaciteter, hvad enten der er tale om private eller offentlige virksomheder. For at gøre det muligt, skal du være parat til at udfordre traditionelle metoder og løsninger, turde forenkle og - ikke mindst - tænke anderledes.

 

 

LÆS OM
Det eksterne perspektiv