Højere kundetilfredshed gennem forbedre kundedialog

De fleste finansielle institutioner stræber efter at positionere sig som partnere for deres erhvervskunder. For at kunne opnå og fastholde denne position skal tilbuddet indeholde betydeligt mere end det forventede for at samarbejdet ikke bare i sidste end kommer til at dreje sig om pris. At være velforberedt og styre diskussionen mod kundens fremtidige pengestrømme er grundlaget for at kunne tilbyde merværdi. Hvad sker der, hvis en sådan diskussion kunne føres visuelt?

 

I de fleste lande er hovedparten af erhvervskunder i små og mellemstore virksomheder segmentet. The Visual Language of Finance er en meget effektiv måde at kommunikere finansielle løsninger på, uanset kundetype. Diskussioner, der fører til "Det har jeg aldrig tænkt over", er et tydeligt tegn på at man er kommet igennem med ens budskaber. Når merværdien bliver tydelig, slipper man for at diskutere pris.

 

I moderne bankvirksomhed kræves det, at man forstår sine kunders forretninger - både på kort og lang sigt.